Soterrament, un deute que s’ha de saldar amb Montcada i Reixac

Soterrament, un deute que s’ha de saldar amb Montcada i Reixac

Montcada i Reixac és un poble amb nuclis de població dispersats de manera natural, per rius i muntanyes, però també de manera artificial per diverses infraestructures -carreteres i ferrocarril- que s’han anat construint al llarg dels anys per desenvolupar el territori i dinamitzar l’economia del país.

La situació estratègica del municipi, porta d’entrada a Barcelona, ha propiciat el desenvolupament d’aquestes comunicacions i la consegüent esquarterament de Montcada en barris tan separats, i ha suposat greus problemes de gestió de recursos i serveis, de relacions socials entre la ciutadania, i de tipus mediambiental.

La ciutat disposa d’una connexió extraordinària amb la capital i amb la resta de zona metropolitana, però alhora pateix per aquesta massificació de barreres que l’esquarteren. Montcada és el municipi amb més metres lineals d’infraestructures supramunicipals per ciutadà, i paga un peatge de servitud en favor del territori massa costós.

Una d’aquestes barreres és la línia de rodalies R2, per a la qual els montcadencs i montcadenques ja fa molts anys reclamen el seu soterrament, no per una qüestió estètica o de caprici, sinó per les més de 160 víctimes de les vies i perquè ha congelat la capacitat de desenvolupament econòmic, social i cultural de la ciutat. Aquesta reivindicació va esdevenir un compromís polític l’any 2007, recollit en un conveni signat entre l’Ajuntament, la Generalitat de Catalunya i l’Administració central de l’Estat. Més tard, es va redactar i aprovar el projecte executiu de soterrament total de les vies en cinc fases.

Estem a l’any 2015 i tan sols queda l’últim pas: que el soterrament figuri en les partides del Pressupostos Generals de l’Estat. El govern de Rajoy ha utilitzat la crisi d’excusa per dir no i no reiteradament, manifestant la seva manca de voluntat política i contradient la posició del seu partit abans d’entrar al govern.

A finals de l’any passat, l’escenari d’unitat entre partits -amb l’excepció del PP-, Plataforma i societat es va tornar a visualitzar de forma clara en el dia pel soterrament, que aquest any esdevé en unes jornades de diversos dies, o amb la cimera de la tardor que va suposar la visita d’una vintena de diputats i diputades que es van comprometre a defensar l’obra com a necessària i justa. Per tant, lluny de ser paper mullat, la reivindicació i el compromís polític continuen vigents i més vius que mai.

Els i les socialistes ho tenim clar: la defensa del soterrament de les vies és la nostra aposta, perquè també és la voluntat de la ciutadania de Montcada i Reixac, i perquè sabem que és una obra estratègica i cabdal per al desenvolupament del municipi. Per tant, no acceptarem cap pas enrere ni cap alternativa. Continuarem exigint que es compleixin els acords i la paraula donada, que es repari la injustícia immediatament, que se saldi el deute amb Montcada i Reixac. Volem el soterrament total i el volem ja.

Miquel Iceta dona suport al soterrament total immediat.

Miquel Iceta dóna suport al soterrament total immediat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>